دوره بین المللی مهندسی جوش International Welding Engineering با همکاری موسسه DVS آلمان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1401/4/18 | 
 
صنعت جوش در کشورهای صنعتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این ارتباط در کشورهای صنعتی، نهادی علمی و فنی با حمایت ملی به عنوان مرجع جوش کشور تعیین شده و متولی و هدایتگر امور مهارت افزائی، تاییدیه ها، بازررسی، استاندارد سازی، توسعه کاربردی و تحقیق و مشاوره می باشد.
نظر به ضرورت ایجاد چنین مرجعی در ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مشارکت جمعی از اساتید متحصص خود در این حوزه، انستیتو جوش ایران را بعنوان مرجع ملی فناوری فعالیتهای مرتبط با صنایع جوش و اتصالات کشور ایجاد نموده است. در این ارتباط عضویت انحصاری ایران در موسسه بین المللی جوش IIW نیز اخذ شده است. دکتر ایرج ستاریفر، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی، مدیر این انستیتو می­باشد.
به همین منظور دوره بین المللی مهندسی جوش با همکاری موسسه DVS آلمان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می­گردد.
دوره بین المللی مهندسی جوش IWE یک دوره استاندارد بوده و برنامه و سیلابس آن براساس دستورالعمل موسسه بین المللی جوش IIW برای مهندسین صنعت (که به نحوی در ارتباط با طراحی و ساخت سازه های جوشی می باشند) تدوین شده است. سیلابس دوره در چهار ماجول اصلی و یک ماجول مقدماتی تدوین شده است. این دوره در ۴۸۵ ساعت ارائه می شود. عناوین ماجول های این دوره به شرح زیر می باشد:
ماجول-۰: مروری بر مطالب مقاومت مصالح و علم مواد مرتبط با مهندسی جوش (۳۰ ساعت)
ماجول-۱: تشریح تئوری و عملی فرایندهای مختلف کلاسیک و پیشرفته جوشکاری، (۱۵۵ ساعت)
ماجول-۲: علم مواد مرتبط با مهندسی جوش (۱۱۵ ساعت)
ماجول-۳: اصول طراحی سازه های جوشی (۶۵ ساعت)
ماجول-۴: تشریح تئوری و عملی بازرسی و دستورالعمل های کیفی جوش، (۱۲۰ ساعت)
هر ماجول امتحان پایانی خود را دارد. در پایان دوره و پس از قبولی در امتحانات ماجول ها، داوطلب می تواند در امتحان نهائی جهت اخذ گواهینامه بین المللی شرکت نموده، و پس از قبولی در آن گواهینامه بین المللی IWE Certificate" " را دریافت نماید. گواهینامه IWE اعتبار بین المللی داشته و در همه کشورهای صنعتی معتبر و قابل استفاده است. ارائه برنامه آموزشی دوره با همکاری بین انستیتو جوش ایران و موسسه DVS آلمان انجام می شود و گواهینامه بین المللی آن توسط موسسه DVS ارائه می شود. دوره در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
برای اطلاعات بیشتر به http://iwji.aut.ac.ir  مراجعه نمایید.